18 Nisan 2012 Çarşamba

Sukhoi Su-30

      Sukhoi Su-30 (Kiril alfabesinde Су-30) (NATO rapor ismi 'Flanker-C') Rusya'nın Sukhoi havacılık meclisi tarafından geliştirilen çift motorlu askeri hava aracıdır, ve 1996'da operasyonel hizmete girmistir. Her iki hava üstünlüğünü yapabilen bir mülti-rol avcı uçagıdır, yer ve hava hedeflerine saldırır.
Rusya, Çin ve Hindistan Hava Kuvvetleri'nde görev yapmaktadır. Hindistan'da lisans altında üretilmiştir. Endonezya'nın ABD tarafından verilmeyen F-16 uçakları yerine 12 adet SU-30K almıştır. Malezya'nın da uçağa ilgisi vardır.


        Rus uçaklarının bana göre dünya çapında en iyi iş çıkaran uçağı Su-27 türevleri olan seriler.Bu modelde onlardan biri olan çift kişilik Su-30 modeli.Model 1/72 olmasına rağmen gerçek olan uçağın boyutlarının büyük olmasından dolayı göz dolduran bittiğinde sergilediğiniz yerde yer kaplayan bir model.Biçim ve dizaynını çok seviyorum ve bizim ülkemizde neden bu uçaklar kullanulmaz merak eder dururum.Bu uçak Amerikan F-15 ler ile baş edebilen boyutlarına rağmen manevra kabiliyeti çok yüksek bir uçak.F-16 yı hap edecek bir uçak bizde F-4 lerin yerine alına bilecek bir uçak bana kalırsa.Neyse fazla laf etmeyelim bu işleri benden daha iyi bilen birileri bu konu hakkında daha çok laf türetmiştir biz haddimizi bilelim makete geçelim.
        Maket Zvedza 1/72 Sukhoi Su-30 modeli Ahmet arkadaşımızla Hobby Time a gidip maketlere omu olsun bumu olsun diye bakarken hem fiyatı uygun hem güzel bir uçak olan bu modeli aldık.İçini açıp baktığımızda Ahmet ben bununla uğraşamam fazla parça var deyip bana postaladı.
        Japon markalarına göre eksikleri ve uyumsuzlukları olsa da güzel bir model (az para çok iş).Detaylarda biraz problem var sonuç iyi bana kalırsa.








Hiç yorum yok: